tirsdag den 2. juli 2013

Når man skal hjælpe herhjemme. Om tablets.

Pigerne skal igang med at hjælpe herhjemme, og de må selv bestemme med hvad.
Sis vil støvsuge, og Astrid får så valget imellem at rydde op eller lægge vasketøj på plads.

Jeg er god til vasketøjet. Jeg har store hænder og så tager jeg en maaaasse tøj og presser ind i skabet

Grunden til at de skal hjælpe er fordi de (især Sissel) gerne vil spare sammen til en Tablet. Vi har snakket om at de jo kan spare noget af det sammen, og så køber vi tabletten, og så kan de "betale af" bagefter. Jeg er ikke vild med afbetalingskonceptet, men vi gad såååå godt at de havde en tablet når vi skal til Norge. 

Når Sissel ønsker sig en tablet, så gør Astrid selvfølgelig også. Men hun ved ikke helt hvad det er. 

Minder om en aften lige før jul. Jeg sidder og putter Sissel, der snakker for at holde sig vågen. 
Sissel: "Moaaar! Jeg ønsker mig altså ikke en Ipad"
Mig: "Det er helt ok, det får du heller ikke."
Sis: "Fint! for jeg ønsker mig overhovedet ikke en Ipad"
Mig: "Godt, for det får du heller ikke!
-------- gentages en 8-10 gange

Mig: "Sissel, ved du hvad en Ipad er?" 
Sis: " øøh nej"
Mig: "Det er sådan en som Bedstefar har som kan det samme som min telefon, bare større"
Sis: "Jeg ønsker mig en Ipad!"
Mig: "Men du får den altså stadig ikke. Sov godt skat"

ps. Oppe på Kims kontor ligger to tablets, komplet med 15-20 børne apps installeret, og i to fine covers i hhv Pink og Lilla. Meget heldigt når Sis ønsker sig en pink og A ønsker sig en lille. De får dem nu her en af dagene, når det bliver for træls med al regnen

2 kommentarer: